• Ik ben authentiek wanneer ik leef en handel in overeenstemming met mijn oorspronkelijke zelf (Pirandello)
  • Aan de veren kent men de vogel. (Nederlands spreekwoord)
  • There are no shortcuts to any place worth going. (Engels spreekwoord)
  • Een expert is iemand die de grootste fouten die gemaakt worden, kent. (Niels Bohr)
  • Lang nadat de prijs vergeten is, wordt kwaliteit nog herinnerd. (Familieleus Gucci)
  • De kapitein die zeilt zonder doel klaagt voortdurend dat de wind uit de verkeerde hoek komt. (Seneca)
  • Zij die lezen weten veel, zij die kijken weten soms nog meer! (Alexandre Dumas)
  • Eenvoud is inzien wat je niet kunt weglaten. (P.v.R)
  • Je geest is als een parachute: hij fungeert het best als hij open is. (Tibetaanse wijsheid)
  • Uw intuïtie kent vaak de kortste weg. (Peter Verwilghen)
  • Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom. (Albert Einstein)
  • De eerste stap tot het realiseren van een droom is hem in je geest tot prioriteit maken. (Oostenrijkse wijsheid)
  • Een nieuwe creatie is nooit een uitvinding noch een waarheid: zij is steeds zichzelf. (Frederico Fellini)
  • Onze vijf zintuigen zijn poorten die ons alle waarnemingen doorspelen om te worden omgezet in begrippen en ideeën. (Arnaud Desjardins)
  • We worden allemaal als originelen geboren, maar de meesten van ons sterven als kopieën. (Edward Young)
  • Ieder mens is de architect van zijn eigen lot. (Apiius Caecus)
  • “Dankzij jou en de orthopeed ben ik weer helemaal hip!” (Renee Hooijen)
  • “Als ik iets goed zie, geef ik een compliment. Als ik iets fouts zie, bied ik mijn hulp aan.” (Nelson Mandela)
  • "Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts." (Albert Einstein)|

Een ervaring rijker



Plannen, plannen en nog eens plannen. Ik heb nu in praktijk kunnen ervaren dat dit bij het maken van een corporate video zo zijn eigen valkuilen kent. Mijn opdracht? ‘het schrijven van een corporate story en die omzetten in een video die het gedachtegoed van de organisatie communiceert’. Voor wie ik die gemaakt heb? Je raadt het waarschijnlijk al: voor Presentanza.

 

Veel factoren spelen mee bij het maken van zo’n video. Zo moest ik niet alleen rekening houden met ieders agenda, maar ook met die van moeder natuur. En zij was in dit jaargetijde nou net niet zo flexibel. Laat licht, vroeg donker; dat was in dit geval niet altijd even gunstig. En dan heb ik het nog niet eens over de weersomstandigheden. Na regen komt toch altijd zonneschijn?

 

Om de identiteit van Presentanza goed te kunnen vertalen naar een video, heb ik eerst bekeken wat er naast het voor de hand liggende nou precies kenmerkend is voor de organisatie. Als bureau gespecialiseerd in marketing (inbound welteverstaan) en imago weet Presentanza natuurlijk heel goed waar zij voor staat. Maar dat maakte het voor mij niet minder leuk en leerzaam om nog eens onder de loep te nemen.


Maar niet alleen daar heb ik veel van geleerd. Ook het meer praktische deel van mijn opdracht heeft me veel inzicht gegeven. Zowel qua projectmanagement als qua techniek.

 

Gedurende de video zijn er verschillende shots waarbij Tineke steeds net niet helemaal in beeld komt, pas op het einde krijgt de stem een ‘gezicht’. Deze zijn gebruikt als metafoor voor wat Presentanza voor bedrijven doet. Namelijk het stap voor stap helpen aan een passend ‘uiterlijk’, het imago.
De Rotterdamse roots van de organisatie komen terug in beelden van de stad en de ‘niet lullen maar poetsen’–mentaliteit is herkenbaar doordat gebruik is gemaakt van snelle beelden. Zo is er in beeld te zien wat de organisatie biedt en vertelt Tineke’s voice-over over het gedachtegoed van Presentanza.

 

Om de identiteit goed naar voren te laten komen heb ik veel elementen laten zien waar je misschien niet direct aan zou denken, maar die in dit geval wel echt typerend zijn. Ik noem maar: Bobbi Jo, dé latte macchiato (half 11, koffietijd). Maar ook de meer voor de hand liggende kenmerken zoals het pand, de visitekaartjes en de auto zijn te zien.

 

Sinds deze nieuwe ervaring kijk ik op een andere manier naar film, voorheen niet veel verder dan m’n bioscoopabonnement. Toen keek ik vooral graag, nu zie ik meer. Bijvoorbeeld de technieken en het effect die deze hebben op de kijker. De afgelopen acht weken hebben mij dus veel inzicht gegeven. Wel klaar met deze film, maar nog niet met leren. Benieuwd naar het resultaat? Je kunt de video hier bekijken. Ik ben erg benieuwd wat je ervan vindt, laat het me weten in een reactie onder mijn blog of op onze Facebookpagina.

 

Maarten van Reijn, 19 februari 2014



« Vorige - Volgende »
Alle blogs

Reageren

afzender:
e-mail:
reactie:
 
Voer de tekens in:
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
 

Volg ons op:

Blog

Ik heb een droom - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer. Met een nieuwe blog en groot nieuws.   Er is namelijk iets op komst. Iets... Meer

Tineke Stel, 10 juni 2016


No guts, no glory - Presentanza - Inbound marketing & imago
Pijnlijk maar waar: het eind is in zicht. Al meer dan tien jaar maakt V&D onderdeel uit van mijn presentatie. Samen met... Meer

Tineke Stel, 30 december 2015


Vette shit? Of vet cool? - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het regende felicitaties ineens, via LinkedIn. Terwijl ik geen idee had dat er iets te vieren viel werd ik met mijn neus op de... Meer

Tineke Stel, 28 november 2014


Een ervaring rijker - Presentanza - Inbound marketing & imago
Plannen, plannen en nog eens plannen. Ik heb nu in praktijk kunnen ervaren dat dit bij het maken van een corporate video zo... Meer

Maarten van Reijn, 19 februari 2014


Uitgewerkt? Ingewerkt! - Presentanza - Inbound marketing & imago
Jaren in spagaat: studeren en ook werken. Op school doen wat je gevraagd wordt, goed plannen, hard werken, medestudenten... Meer

Lindi Benschop, 13 november 2013


Nieuwe job - Presentanza - Inbound marketing & imago
Ik heb een nieuwe job. Nee, ik ben niet gestopt met Presentanza, integendeel. Ik heb mezelf ont-opperhoofd. Iris is nu de baas... Meer
2 reactie(s) reacties

Tineke Stel, 22 oktober 2013


Back in business - Presentanza - Inbound marketing & imago
Mama. Ik ben iemands mama. Heel gek hoor. En vooral wennen ook. Niet alleen omdat je wereld, je hoofd en je lijf compleet op... Meer

Iris Roozenburg, 30 september 2013


Inbound marketing en imago - Presentanza - Inbound marketing & imago
Ik had beloofd er op terug te komen, dat imago advies een beetje marketing is. Misschien is het wel meer dan een beetje.... Meer
2 reactie(s) reacties

Tineke Stel, 31 augustus 2013


Stage. Wat een werk! - Presentanza - Inbound marketing & imago
Openen, licht, radio en computers aan, thee zetten voor allemaal… Nog nooit in mijn leven heb ik iedere ochtend zo’n vast... Meer

Michelle Kleingeld, 17 juli 2013


Alle blogs