• Ik ben authentiek wanneer ik leef en handel in overeenstemming met mijn oorspronkelijke zelf (Pirandello)
  • Aan de veren kent men de vogel. (Nederlands spreekwoord)
  • There are no shortcuts to any place worth going. (Engels spreekwoord)
  • Een expert is iemand die de grootste fouten die gemaakt worden, kent. (Niels Bohr)
  • Lang nadat de prijs vergeten is, wordt kwaliteit nog herinnerd. (Familieleus Gucci)
  • De kapitein die zeilt zonder doel klaagt voortdurend dat de wind uit de verkeerde hoek komt. (Seneca)
  • Zij die lezen weten veel, zij die kijken weten soms nog meer! (Alexandre Dumas)
  • Eenvoud is inzien wat je niet kunt weglaten. (P.v.R)
  • Je geest is als een parachute: hij fungeert het best als hij open is. (Tibetaanse wijsheid)
  • Uw intuïtie kent vaak de kortste weg. (Peter Verwilghen)
  • Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom. (Albert Einstein)
  • De eerste stap tot het realiseren van een droom is hem in je geest tot prioriteit maken. (Oostenrijkse wijsheid)
  • Een nieuwe creatie is nooit een uitvinding noch een waarheid: zij is steeds zichzelf. (Frederico Fellini)
  • Onze vijf zintuigen zijn poorten die ons alle waarnemingen doorspelen om te worden omgezet in begrippen en ideeën. (Arnaud Desjardins)
  • We worden allemaal als originelen geboren, maar de meesten van ons sterven als kopieën. (Edward Young)
  • Ieder mens is de architect van zijn eigen lot. (Apiius Caecus)
  • “Dankzij jou en de orthopeed ben ik weer helemaal hip!” (Renee Hooijen)
  • “Als ik iets goed zie, geef ik een compliment. Als ik iets fouts zie, bied ik mijn hulp aan.” (Nelson Mandela)
  • "Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts." (Albert Einstein)|

Plezier en pegels



Wouter ken ik sinds een jaar of vijf. Hij had een uitzendbureau: YourMatch. Presentanza was net gestart, en Wouter was een van de eersten die ik vertelde wat imago advies inhoudt. Zoals velen vond hij het interessant, maar ook vreemd.

 

Kortgeleden kwam ik hem weer tegen. Er was veel gebeurd intussen. De dienstverlening van YourMatch had zich verlegd naar Payrolling; dat was nu de core business. En inmiddels was gebleken dat er markt is voor imago advies. Het is al bijna een begrip, en vanuit steeds meer disciplines wordt op de nieuwigheid ingespeeld. Kappers, interieuradviseurs, stylisten: allemaal doen ze ineens iets met imago.

 

De ontmoeting mondde uit in een afspraak, want er was behoefte aan een partij die kon meedenken over positionering en communicatie. Gelukkig kon Wouter mijn gedachten niet lezen. Een bedrijf dat YourMatch heet en niet matcht? Dat matcht niet! Als hij het vooraf geweten had... Met een nieuwe commercieel directeur en een nog te werven sales dame is het zaak dat de naam de business verkoopt, in plaats van dat je vragen krijgt over relatiebemiddeling of werving en selectie. Aan de slag dus. Een brainstormsessie resulteerde in een waslijst van namen, waarvan de meeste niet goed genoeg of niet beschikbaar. Drie bleven er over. Voorzichtig enthousiast en vol verwachting togen we naar Wouter. En... hij vond het niks.


Dat werd overleggen dus, en de achterban raadplegen. Het valt niet mee iets waaraan je gehecht bent te verruilen voor iets nieuws, dat je ook nog eens niet zelf hebt bedacht. Dat vergt lef, en vertrouwen. 

Twee weken later was het roer om. Pay for People zou het worden, met alle mogelijke variaties daarop in schrijfwijze. Daarbij een serie namen voor producten, te beginnen met de on-line klantenapplicatie, voorheen bekend als MyMatch. Bijna als vanzelf werd dat Pay4me.
Geweldig! Dat er ondanks de talrijke merk- en domeinnaamregistraties nog zulke leuke dingen mogelijk zijn. Wat is dit toch een mooi vak. 

 

De opdracht om ook over de beeldvorming en de introductie van het merk na te denken kwam er direct achter aan. Er was haast bij, want de verhuizing was aanstaande, en wat zou het mooi zijn om die twee zaken te combineren. Op basis van de eerder gemaakte imagodefinitie zochten we een vitaal, fris en energiek beeldmerk. Het werd de passievrucht, met fris groen en warm rood.

Pay for People. Professioneel, persoonlijk en met passie. En ook nog op de Parklaan. Past perfect! Dat het ze maar veel mag opleveren. Plezier. En pegels!

 

Tineke Stel, 18 mei 2008



« Vorige - Volgende »
Alle blogs

Reageren

afzender:
e-mail:
reactie:
 
Voer de tekens in:
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
 

Volg ons op:

Blog

Ik heb een droom - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer. Met een nieuwe blog en groot nieuws.   Er is namelijk iets op komst. Iets... Meer

Tineke Stel, 10 juni 2016


No guts, no glory - Presentanza - Inbound marketing & imago
Pijnlijk maar waar: het eind is in zicht. Al meer dan tien jaar maakt V&D onderdeel uit van mijn presentatie. Samen met... Meer

Tineke Stel, 30 december 2015


Vette shit? Of vet cool? - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het regende felicitaties ineens, via LinkedIn. Terwijl ik geen idee had dat er iets te vieren viel werd ik met mijn neus op de... Meer

Tineke Stel, 28 november 2014


Een ervaring rijker - Presentanza - Inbound marketing & imago
Plannen, plannen en nog eens plannen. Ik heb nu in praktijk kunnen ervaren dat dit bij het maken van een corporate video zo... Meer

Maarten van Reijn, 19 februari 2014


Uitgewerkt? Ingewerkt! - Presentanza - Inbound marketing & imago
Jaren in spagaat: studeren en ook werken. Op school doen wat je gevraagd wordt, goed plannen, hard werken, medestudenten... Meer

Lindi Benschop, 13 november 2013


Nieuwe job - Presentanza - Inbound marketing & imago
Ik heb een nieuwe job. Nee, ik ben niet gestopt met Presentanza, integendeel. Ik heb mezelf ont-opperhoofd. Iris is nu de baas... Meer
2 reactie(s) reacties

Tineke Stel, 22 oktober 2013


Back in business - Presentanza - Inbound marketing & imago
Mama. Ik ben iemands mama. Heel gek hoor. En vooral wennen ook. Niet alleen omdat je wereld, je hoofd en je lijf compleet op... Meer

Iris Roozenburg, 30 september 2013


Inbound marketing en imago - Presentanza - Inbound marketing & imago
Ik had beloofd er op terug te komen, dat imago advies een beetje marketing is. Misschien is het wel meer dan een beetje.... Meer
2 reactie(s) reacties

Tineke Stel, 31 augustus 2013


Stage. Wat een werk! - Presentanza - Inbound marketing & imago
Openen, licht, radio en computers aan, thee zetten voor allemaal… Nog nooit in mijn leven heb ik iedere ochtend zo’n vast... Meer

Michelle Kleingeld, 17 juli 2013


Alle blogs