• Ik ben authentiek wanneer ik leef en handel in overeenstemming met mijn oorspronkelijke zelf (Pirandello)
  • Aan de veren kent men de vogel. (Nederlands spreekwoord)
  • There are no shortcuts to any place worth going. (Engels spreekwoord)
  • Een expert is iemand die de grootste fouten die gemaakt worden, kent. (Niels Bohr)
  • Lang nadat de prijs vergeten is, wordt kwaliteit nog herinnerd. (Familieleus Gucci)
  • De kapitein die zeilt zonder doel klaagt voortdurend dat de wind uit de verkeerde hoek komt. (Seneca)
  • Zij die lezen weten veel, zij die kijken weten soms nog meer! (Alexandre Dumas)
  • Eenvoud is inzien wat je niet kunt weglaten. (P.v.R)
  • Je geest is als een parachute: hij fungeert het best als hij open is. (Tibetaanse wijsheid)
  • Uw intuïtie kent vaak de kortste weg. (Peter Verwilghen)
  • Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom. (Albert Einstein)
  • De eerste stap tot het realiseren van een droom is hem in je geest tot prioriteit maken. (Oostenrijkse wijsheid)
  • Een nieuwe creatie is nooit een uitvinding noch een waarheid: zij is steeds zichzelf. (Frederico Fellini)
  • Onze vijf zintuigen zijn poorten die ons alle waarnemingen doorspelen om te worden omgezet in begrippen en ideeën. (Arnaud Desjardins)
  • We worden allemaal als originelen geboren, maar de meesten van ons sterven als kopieën. (Edward Young)
  • Ieder mens is de architect van zijn eigen lot. (Apiius Caecus)
  • “Dankzij jou en de orthopeed ben ik weer helemaal hip!” (Renee Hooijen)
  • “Als ik iets goed zie, geef ik een compliment. Als ik iets fouts zie, bied ik mijn hulp aan.” (Nelson Mandela)
  • "Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts." (Albert Einstein)|

Kleur is wetenschap



Kortgeleden hadden we een groep energiedeskundigen. De wetenschap straalde er vanaf. Zij kregen de uitdaging om meer gebruik te gaan maken van hun persoonlijke eigenaardigheden om interactie en innovatie te bevorderen. ’t Is wat. Zit je net lekker energitisch te zijn, komt er als onderdeel van de tweedaagse training op de Veluwe ineens iemand iets vertellen waarover je nog nóóit hebt nagedacht.

Eerst over imago. Dat de eerste indruk bepaalt hoe je gezien wordt, of je in contact komt en ook verder, met wie wel en niet, en waarom.


De gezichten spraken boekdelen: van onverschilligheid en nieuwsgierigheid tot enthousiasme. 

Vooral op de voorbeelden kwamen veel reacties. Goede ook, natuurlijk. Want grote kans dat een man met een Bouvier de kost verdient als autosloper. En eentje met witte sokken en een fout pak? Precies, die verkoopt; kopieerapparaten of zo. De knul met die aardappel in z’n keel? Studeert inderdaad rechten. Zal ik nog vragen hoe die dame met netkousen die Mercedes SLK heeft verdiend? De groep wist het al, en u waarschijnlijk ook. 

 

Daarna over kleur en de uitwerking daarvan. Dat Bush nooit een blauw pak met wit overhemd en rode das draagt bij het bezoeken van een land waarvan hij wat nodig heeft. Maar juist wel als hij iets recht moet praten wat krom is. Van de gezichten was weer heel wat af te lezen; van verbazing tot ongeloof, en zelfs minachting. Hardop werd mijn verhaal in twijfel getrokken: “Je vertelt het alsof het een gegeven is. Dat is toch niet zo?”

 

Heren, dame: gelooft u mij. Het psychologisch effect van kleur is een wetenschap, net als techniek. Lastig meetbaar, maar absoluut. Negeren is onverstandig, dus doe er uw voordeel mee!

 

Tineke Stel, 26 juni 2008



« Vorige - Volgende »
Alle blogs

Reageren

afzender:
e-mail:
reactie:
 
Voer de tekens in:
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
 

Volg ons op:

Blog

Ik heb een droom - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer. Met een nieuwe blog en groot nieuws.   Er is namelijk iets op komst. Iets... Meer

Tineke Stel, 10 juni 2016


No guts, no glory - Presentanza - Inbound marketing & imago
Pijnlijk maar waar: het eind is in zicht. Al meer dan tien jaar maakt V&D onderdeel uit van mijn presentatie. Samen met... Meer

Tineke Stel, 30 december 2015


Vette shit? Of vet cool? - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het regende felicitaties ineens, via LinkedIn. Terwijl ik geen idee had dat er iets te vieren viel werd ik met mijn neus op de... Meer

Tineke Stel, 28 november 2014


Een ervaring rijker - Presentanza - Inbound marketing & imago
Plannen, plannen en nog eens plannen. Ik heb nu in praktijk kunnen ervaren dat dit bij het maken van een corporate video zo... Meer

Maarten van Reijn, 19 februari 2014


Uitgewerkt? Ingewerkt! - Presentanza - Inbound marketing & imago
Jaren in spagaat: studeren en ook werken. Op school doen wat je gevraagd wordt, goed plannen, hard werken, medestudenten... Meer

Lindi Benschop, 13 november 2013


Nieuwe job - Presentanza - Inbound marketing & imago
Ik heb een nieuwe job. Nee, ik ben niet gestopt met Presentanza, integendeel. Ik heb mezelf ont-opperhoofd. Iris is nu de baas... Meer
2 reactie(s) reacties

Tineke Stel, 22 oktober 2013


Back in business - Presentanza - Inbound marketing & imago
Mama. Ik ben iemands mama. Heel gek hoor. En vooral wennen ook. Niet alleen omdat je wereld, je hoofd en je lijf compleet op... Meer

Iris Roozenburg, 30 september 2013


Inbound marketing en imago - Presentanza - Inbound marketing & imago
Ik had beloofd er op terug te komen, dat imago advies een beetje marketing is. Misschien is het wel meer dan een beetje.... Meer
2 reactie(s) reacties

Tineke Stel, 31 augustus 2013


Alle blogs