• Ik ben authentiek wanneer ik leef en handel in overeenstemming met mijn oorspronkelijke zelf (Pirandello)
  • Aan de veren kent men de vogel. (Nederlands spreekwoord)
  • There are no shortcuts to any place worth going. (Engels spreekwoord)
  • Een expert is iemand die de grootste fouten die gemaakt worden, kent. (Niels Bohr)
  • Lang nadat de prijs vergeten is, wordt kwaliteit nog herinnerd. (Familieleus Gucci)
  • De kapitein die zeilt zonder doel klaagt voortdurend dat de wind uit de verkeerde hoek komt. (Seneca)
  • Zij die lezen weten veel, zij die kijken weten soms nog meer! (Alexandre Dumas)
  • Eenvoud is inzien wat je niet kunt weglaten. (P.v.R)
  • Je geest is als een parachute: hij fungeert het best als hij open is. (Tibetaanse wijsheid)
  • Uw intuïtie kent vaak de kortste weg. (Peter Verwilghen)
  • Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom. (Albert Einstein)
  • De eerste stap tot het realiseren van een droom is hem in je geest tot prioriteit maken. (Oostenrijkse wijsheid)
  • Een nieuwe creatie is nooit een uitvinding noch een waarheid: zij is steeds zichzelf. (Frederico Fellini)
  • Onze vijf zintuigen zijn poorten die ons alle waarnemingen doorspelen om te worden omgezet in begrippen en ideeën. (Arnaud Desjardins)
  • We worden allemaal als originelen geboren, maar de meesten van ons sterven als kopieën. (Edward Young)
  • Ieder mens is de architect van zijn eigen lot. (Apiius Caecus)
  • “Dankzij jou en de orthopeed ben ik weer helemaal hip!” (Renee Hooijen)
  • “Als ik iets goed zie, geef ik een compliment. Als ik iets fouts zie, bied ik mijn hulp aan.” (Nelson Mandela)
  • "Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts." (Albert Einstein)|

Zwart; altijd goed. Toch?



Je hoort het vaak in winkels. “Zwart; da’s altijd goed.” Of bij mensen onder elkaar. Veel mensen zijn fan van zwarte kleding. “Het combineert zo makkelijk.” Ook een veelgehoorde: “Ik lijk er slanker in.” Ja, het kleedt zo fijn af! Ik draag echt liever niets anders. Tja.

 

Afgelopen dinsdag en twee weken daarvoor hadden wij de taak op ons genomen van gastheer voor de netwerklunch van het ABNAMRO Mees Pierson vrouwennetwerk. Behalve dat de groepen uit louter dames bestonden waren deze heel gevarieerd. We hadden onder andere een consultant, een aantal advocaten, een kandidaat notaris, een teamleider haven en industrie, bankiers, marketeers, een arts, een slankgoeroe, een LaDress ambassadeur en dan ben ik er vast nog een paar vergeten. In elk geval stuk voor stuk leuke, slimme en ondernemende vrouwen met, behalve trek in broodjes, honger naar alles wat te maken heeft met persoonlijke presentatie en succes.

 

Na een introductie in de belevingseconomie en een uiteenzetting van onze visie op het begrip imago was het tijd voor het echte werk: een kleurenworkshop.

Eerst over wat de invloed van kleur is op de omgeving. Waarom Rutte beter niet in vijftig tinten grijs ten tonele kan verschijnen in verkiezingstijd. (En überhaupt niet, maar wat ’ie ’s nachts draagt als niemand hem ziet kan nou eenmaal minder kwaad. Hoewel je je gezien zijn vrijgezellige status kan afvragen of hij voor dit soort privésituaties ook niet wat kleuradvies kan gebruiken. Maar dat terzijde.) En bijvoorbeeld waarom een kind niet slaapt in een vrolijk rood kamertje. Wat er gebeurt als je als bankier ineens in het bruin verschijnt, of met een donkergekleurd overhemd. Of waarom een HR-functionaris soms juist beter wel bruin kiest. Pff. Moeilijk.
Daarna over koele en warme kleuren. Nee, niet mooie en lelijke, maar koele en warme: met een blauwe ondertoon dus, of een gele. Huh?! Kan geel koel zijn, en blauw warm? Ja, dat kan. Vrijwel alle kleuren kunnen dat. Behalve -u raadt het al- zwart.

 

Lekkere broodjes gaan er uiteraard altijd in. Ons programma ook; als zoete koek. Maar dat zwart voor driekwart van de Nederlandse bevolking geen goed idee is…

Het is wennen. Maar wel echt waar :-)

 

Tineke Stel, 29 oktober 2012



« Vorige - Volgende »
Alle blogs

Reageren

afzender:
e-mail:
reactie:
 
Voer de tekens in:
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
 

Volg ons op:

Blog

Ik heb een droom - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer. Met een nieuwe blog en groot nieuws.   Er is namelijk iets op komst. Iets... Meer

Tineke Stel, 10 juni 2016


No guts, no glory - Presentanza - Inbound marketing & imago
Pijnlijk maar waar: het eind is in zicht. Al meer dan tien jaar maakt V&D onderdeel uit van mijn presentatie. Samen met... Meer

Tineke Stel, 30 december 2015


Vette shit? Of vet cool? - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het regende felicitaties ineens, via LinkedIn. Terwijl ik geen idee had dat er iets te vieren viel werd ik met mijn neus op de... Meer

Tineke Stel, 28 november 2014


Een ervaring rijker - Presentanza - Inbound marketing & imago
Plannen, plannen en nog eens plannen. Ik heb nu in praktijk kunnen ervaren dat dit bij het maken van een corporate video zo... Meer

Maarten van Reijn, 19 februari 2014


Uitgewerkt? Ingewerkt! - Presentanza - Inbound marketing & imago
Jaren in spagaat: studeren en ook werken. Op school doen wat je gevraagd wordt, goed plannen, hard werken, medestudenten... Meer

Lindi Benschop, 13 november 2013


Nieuwe job - Presentanza - Inbound marketing & imago
Ik heb een nieuwe job. Nee, ik ben niet gestopt met Presentanza, integendeel. Ik heb mezelf ont-opperhoofd. Iris is nu de baas... Meer
2 reactie(s) reacties

Tineke Stel, 22 oktober 2013


Back in business - Presentanza - Inbound marketing & imago
Mama. Ik ben iemands mama. Heel gek hoor. En vooral wennen ook. Niet alleen omdat je wereld, je hoofd en je lijf compleet op... Meer

Iris Roozenburg, 30 september 2013


Inbound marketing en imago - Presentanza - Inbound marketing & imago
Ik had beloofd er op terug te komen, dat imago advies een beetje marketing is. Misschien is het wel meer dan een beetje.... Meer
2 reactie(s) reacties

Tineke Stel, 31 augustus 2013


Alle blogs