• Ik ben authentiek wanneer ik leef en handel in overeenstemming met mijn oorspronkelijke zelf (Pirandello)
  • Aan de veren kent men de vogel. (Nederlands spreekwoord)
  • There are no shortcuts to any place worth going. (Engels spreekwoord)
  • Een expert is iemand die de grootste fouten die gemaakt worden, kent. (Niels Bohr)
  • Lang nadat de prijs vergeten is, wordt kwaliteit nog herinnerd. (Familieleus Gucci)
  • De kapitein die zeilt zonder doel klaagt voortdurend dat de wind uit de verkeerde hoek komt. (Seneca)
  • Zij die lezen weten veel, zij die kijken weten soms nog meer! (Alexandre Dumas)
  • Eenvoud is inzien wat je niet kunt weglaten. (P.v.R)
  • Je geest is als een parachute: hij fungeert het best als hij open is. (Tibetaanse wijsheid)
  • Uw intuïtie kent vaak de kortste weg. (Peter Verwilghen)
  • Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom. (Albert Einstein)
  • De eerste stap tot het realiseren van een droom is hem in je geest tot prioriteit maken. (Oostenrijkse wijsheid)
  • Een nieuwe creatie is nooit een uitvinding noch een waarheid: zij is steeds zichzelf. (Frederico Fellini)
  • Onze vijf zintuigen zijn poorten die ons alle waarnemingen doorspelen om te worden omgezet in begrippen en ideeën. (Arnaud Desjardins)
  • We worden allemaal als originelen geboren, maar de meesten van ons sterven als kopieën. (Edward Young)
  • Ieder mens is de architect van zijn eigen lot. (Apiius Caecus)
  • “Dankzij jou en de orthopeed ben ik weer helemaal hip!” (Renee Hooijen)
  • “Als ik iets goed zie, geef ik een compliment. Als ik iets fouts zie, bied ik mijn hulp aan.” (Nelson Mandela)
  • "Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts." (Albert Einstein)|

Strategisch op de foto



Een paar weken voordat ik bij Presentanza zou beginnen werd ik gebeld door mijn aanstaande collega Iris: “Hans Sloot, onze huisfotograaf, komt langs voor een fotoshoot. Kom je ook?” Uiteraard was ik me er van bewust dat een goede foto belangrijk is voor mijn zakelijk - persoonlijke presentatie. Een goede foto is op een website en sociale media een absolute must! Zeker bij een imago adviesbureau.

 

Toch even spannend! Mijn nieuwe collega’s imago-adviseurs hebben een uitgesproken mening over kleur en stijl. Hoe ging ik dit als communicatieadviseur aanpakken? Wat moest ik aan? (Help, ik heb bijna geen kleur!) En was er nog plek bij de kapper? Ik heb er minstens een nacht niet van geslapen!

 

En toen was het zover. Daar stond ik dan, ongemakkelijk te zijn, voor een wit doek met grote lampen op me gericht. Nog nooit voor een professionele fotograaf geposeerd. Was mijn linkerkant beter, moest ik schuin staan, wel of niet lachen? Hoe wilde ik eigenlijk overkomen? Zakelijk, aardig, slank uiteraard, betrouwbaar… Hoe ik het deed deed ik het, of eigenlijk moet ik zeggen deden we het: de foto’s zijn prachtig geworden! Zelfs mijn familie is er blij mee :-)

 

Voor wie ook “aan de beurt” is heb ik de volgende tips: Bereid je voor door je make-up en kapsel aan te passen aan het doel of de toepassing van de foto’s. Zet je zonnebril af, je kind even op de grond, zeker zakelijk gezien. Wil je betrouwbaar overkomen, kijk dan gericht in de camera. Stem af en maak goed contact met de fotograaf. Want hij is degene die de perfecte foto maakt voor jouw profiel.

 

En privé, voor de foto’s op Facebook of datingsites? Eigenlijk geldt hier hetzelfde. Vraag je af wat je wilt bereiken. Vakantiekiekjes, een feesttenue of een saaie standaard pasfoto werken nou eenmaal niet altijd in je voordeel…

Petra de Koning, 11 januari 2013



« Vorige - Volgende »
Alle blogs

Reageren

afzender:
e-mail:
reactie:
 
Voer de tekens in:
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
 

Volg ons op:

Blog

Ik heb een droom - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer. Met een nieuwe blog en groot nieuws.   Er is namelijk iets op komst. Iets... Meer

Tineke Stel, 10 juni 2016


No guts, no glory - Presentanza - Inbound marketing & imago
Pijnlijk maar waar: het eind is in zicht. Al meer dan tien jaar maakt V&D onderdeel uit van mijn presentatie. Samen met... Meer

Tineke Stel, 30 december 2015


Vette shit? Of vet cool? - Presentanza - Inbound marketing & imago
Het regende felicitaties ineens, via LinkedIn. Terwijl ik geen idee had dat er iets te vieren viel werd ik met mijn neus op de... Meer

Tineke Stel, 28 november 2014


Een ervaring rijker - Presentanza - Inbound marketing & imago
Plannen, plannen en nog eens plannen. Ik heb nu in praktijk kunnen ervaren dat dit bij het maken van een corporate video zo... Meer

Maarten van Reijn, 19 februari 2014


Uitgewerkt? Ingewerkt! - Presentanza - Inbound marketing & imago
Jaren in spagaat: studeren en ook werken. Op school doen wat je gevraagd wordt, goed plannen, hard werken, medestudenten... Meer

Lindi Benschop, 13 november 2013


Nieuwe job - Presentanza - Inbound marketing & imago
Ik heb een nieuwe job. Nee, ik ben niet gestopt met Presentanza, integendeel. Ik heb mezelf ont-opperhoofd. Iris is nu de baas... Meer
2 reactie(s) reacties

Tineke Stel, 22 oktober 2013


Back in business - Presentanza - Inbound marketing & imago
Mama. Ik ben iemands mama. Heel gek hoor. En vooral wennen ook. Niet alleen omdat je wereld, je hoofd en je lijf compleet op... Meer

Iris Roozenburg, 30 september 2013


Alle blogs