Belevingseconomie
We proberen als mens beslissingen zoveel mogelijk te rechtvaardigen. We zoeken rationele argumenten voor de onderbouwing en verantwoording van onze keuzes.
Door de toegenomen frequentie waarin we aankoopbeslissingen nemen en de veelheid aan informatie die we op ons af krijgen wordt dit steeds lastiger. We komen geleidelijk tot het inzicht dat emotie ook een heel grote invloed heeft op ons beslissingsproces.
Het besef dat we onderdeel zijn van een wereld waarin beleving en emotie centraal staan en ratio ondergeschikt is, heeft nog niet iedereen. De workshop belevingseconomie is een kennismaking met dit fenomeen.
Eerst is het vreemd en lijkt het bedreigend. Veronderstelde zekerheden vallen weg. Daarna biedt de koppeling naar de dagelijkse praktijk waarin uw mensen zich begeven herkenning. Het wordt duidelijk waar de kansen liggen. De motivatie om er mee aan de slag te gaan volgt als vanzelf.
Blog

Tineke Stel, 10 juni 2016

Tineke Stel, 30 december 2015

Tineke Stel, 28 november 2014

Maarten van Reijn, 19 februari 2014

Lindi Benschop, 13 november 2013